Antradienis , 7 liepos 2020
Pagrindinis / Gyvenimas / 2016-aisiais išmokime gyventi be streso

2016-aisiais išmokime gyventi be streso

Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras ragina atkreipti dėmesį į savo bei savo artimųjų psichikos sveikatą ir skelbia 2016-uosius metais be streso. Stiprus, pasikartojantis ar užsitęsęs stresas labai žalingas sveikatai ir gali lemti daugelio ligų atsiradimą. Streso visiškai išvengti neįmanoma, tačiau neigiamą jo poveikį galima sumažinti.

Psichikos sveikata – tai ne tik psichikos ligos ar sutrikimo nebuvimas, tai emocinis, dvasinis atsparumas, kuris leidžia patirti džiaugsmą ir ištverti skausmą, nusivylimą, liūdesį. Psichikos sveikata yra gebėjimas išreikšti save suteikiant malonumą sau ir aplinkiniams, gebėjimas pačiam daryti sprendimus ir už juos atsakyti. Lietuva pasižymi prastais psichikos sveikatos rodikliais – vienu didžiausių pasaulyje savižudybių skaičiumi, aukštais su prievarta susijusiais rodikliais, dideliu priklausomybės ligų paplitimu. Sergamumas psichikos ir elgesio sutrikimais Kauno mieste kiekvienais metais didėja.

10 faktų apie astmą
www.healthplace.com nuotr.

Ilgalaikis stresas yra vienas iš psichikos sveikatą bloginančių veiksnių. Nors stresas – natūralus gyvenimo reiškinys, skatinantis veiklumą, išradingumą, netgi kūrybiškumą ir tobulėjimą, tačiau per stiprus, labai dažnai pasikartojantis arba užsitęsęs stresas gali paskatinti įvairių ligų atsiradimą. Patyrus stresą organizme vyksta biocheminiai pokyčiai, dėl kurių padažnėja širdies plakimas, padidėja kraujospūdis, kraujyje padaugėja cukraus, padažnėja kvėpavimas, prakaitavimas. Dėl to žmogus neretai skundžiasi miego ir apetito sutrikimu, kraujotakos sutrikimu, pečių skausmu, nuotaikos svyravimu, galvos skausmu. Streso, kaip natūralaus gyvenimo reiškinio visai išvengti neįmanoma, tačiau neigiamas pasekmes sveikatai galima sumažinti didinant atsparumą stresui.

Kaip tapti atspariam stresui:

  • Daugiau judėti – mankštintis, sportuoti, eiti pasivaikščioti, fiziškai padirbėti.
  • Sveikai ilsėtis – laiku gultis, nes sveikesnio miego valanda yra prieš vidurnaktį, derinti darbą su poilsiu, poilsio metu išmokti atsiriboti nuo šiuolaikinių technologijų, einant miegoti išjungti mobilųjį telefoną.
  • Išmokti džiaugtis kasdieniniais gyvenimo malonumais.
  • Pažinti save, tobulėti, ugdyti geriausias savo būdo savybes.
  • Pozityviai mąstyti, galvoti apie gerus, teigiamus dalykus.
  • Išmokti atsipalaiduoti – kiekvieną dieną rasti laiko ir skirti kelias minutes kvėpavimo pratimams, raumenų atsipalaidavimui, meditacijai.

Derėtų nepamiršti, jog psichikos sveikata stipriai siejasi su fizine sveikata. Sportuojantys, sveikai besimaitinantys, aktyviai leidžiantys laisvalaikį žmonės yra energingesni, pozityviau nusiteikę, todėl jiems yra kur kas mažesnė tikimybė susidurti su psichikos sveikatos sutrikimais.

Kauno miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuras skelbia 2016-uosius metais be streso ir ragina visus žmones atkreipti dėmesį į neigiamą streso poveikį sveikatai, tobulinti tiek kūną, tiek dvasią ir mokytis tapti atsparesniems stresui.

Informaciją parengė: Rasa Vaitkienė, psichologė

 

Taip pat skaitykite

laisvalaikis

Įdomūs laiko praleidimo būdai visai šeimai

  Laisvalaikis su šeima yra kone maloniausiai praleidžiamas laikas. Ne tik atostogų metu, bet ir ...