Influenceriai – žmonės, kurie formuoja nuomonę socialiniuose tinkluose. Dėl to jų „užtarimas“ ar „rekomendacijos“ turi labai didelę auditoriją. Jei Žydrūnas Savickas savo Facebook paskyroje pasakytų, kad naudoja tik tokios firmos svarmenis, neabejotinai jėgos sporto atstovai atsižvelgtų į jo rekomendaciją. Jei Agnė Jagelavičiūtė papasakoja apie tai, į kokią privačią kliniką užėjo pasidaryti tyrimų, tai greičiausiai po to tyrimų čia ateis ir daugiau žmonių. Kodėl gi neisi, jei pati mados ikona čia vaikšto?
Kai kam net nebus svarbu, kad už tuos apsilankymus Agnei mokėti nereikėjo, o gal net jai pačiai buvo sumokėta. Taip, tai įžymybių ir influencerių reklama. Kartais klastinga, kartais sumaniai užmaskuota, o kartais labai galinga. Ne veltui išskiriame žodį „kartais“. Reklama per influencerius ne visada neša norimus rezultatus. Greičiausiai dėl to, kad nebuvo iki galo apmąstyta žinutė, o ir reklama paleista ne laiku, netinkamai apipavidalinta. Kas tai turėtų padaryti? Tai jau rinkodaros ar reklamos agentūros darbas (pavyzdžiui, Taurus Media).
Kodėl influencerių reklama turėtų užsiimti profesionali reklamos agentūra, o ne kuri iš darbuotojų, pažįstantis keletą Instagramo žvaigždžių?
- Ne visi influenceriai turi tinkamas auditorijas, todėl juos reikia kruopščiai atrinkti.
- Influenceriai turi teisingai perteikti reklaminę žinutę. Ir neįkyriai. Jiems reikalingas specialus instruktažas, kaip tai padaryti.
- Influencerių žinutės gali/negali būti paleistos vienu metu. Kiekvienos reklamos publikavimas turi būti suplanuotas minučių tikslumu. „Paskelbs rytoj“ netinka…
- Reklama socialiniuose tinkluose turi būti tinkamai pažymėta, priešingu atveju galima susilaukti nemalonumų. Dažnai influenceriai ignoruoja šį reikalavimą.
- Influenceriai neužsiima profesionaliomis fotosesijomis ir filmavimais, todėl juos reikia kažkam suorganizuoti. Ne visada telefonu ant trikojo padarytos nuotraukos ar video klipai yra pakankamos kokybės.
Influencerių reklama yra gana sudėtinga. Tai reiškia, kad viskam koordinuoti reikia daug laiko, resursų ir išmanymo. Vargu, ar kuris iš įmonės darbuotojų galės skirti tiek laiko. Kai laiko per mažai, kampanija suorganizuota atsainiai ir rezultatai gali būti visiškai priešingi norimiems. Be to juk reikia, kad kažkas ir analizuotų kampanijos su įžymybėmis rezultatus. Tam reikia brangiai kainuojančių įrankių, kuriuos turi tik reklamos agentūros, tokios, kaip Taurus Media.
Nuomonės formuotojai gali būti labai naudingi, jei tik teisingai bus parinktos visos reklaminės priemonės.
Lietuvos TOP influenceriai:
- Paulius Mikolaitis (Paul deMiko)
- Mantas Bartuševičius
- Andrius Talžūnas
- Akvilė Bielo-Petravičiūtė (Aqva)
- Artur Swan
- AntanasJ
- Dominykas Klajumas
- Edvinas Fruktas
- Agnė Juškėnaitė
- Vadimas Zizas
Influenceriureitingas.lt duomenys.
You must be logged in to post a comment.