Antradienis , 22 birželio 2021
Pagrindinis / Gyvenimas / Masažas: skirtingos technikos, privalumai ir masažuotojo pasirinkimas

Masažas: skirtingos technikos, privalumai ir masažuotojo pasirinkimas

Anuomet masažas buvo vertinamas kaip prabangos detalė, tačiau šiandien masažo terapija yra tapusi daugelio žmonių neatsiejama gyvenimo dalimi. Tuo tarpu, jei jūs dar niekuomet nebuvote išbandę masažo terapijos, būtų labai naudinga sužinoti apie masažo privalumus ir tai, ko galite tikėtis masažo seanso metu.

Kas yra masažas?

Masažas – tai bendrinis terminas, kuris vartojamas siekiant apibūdinti spaudžiamųjų, trinamųjų, tempiamųjų, glostomųjų ir kitų masažinių veiksmų pasitelkimą veikiant raumenis, sausgysles ir raiščius. Masažo terapijos metu gali būti naudojami tiek labai švelnūs masažiniai judesiai, tiek ir gilūs bei stipresni spaudžiamieji judesiai.

Egzistuoja daugybė skirtingų masažo rūšių, tarp kurių vienos populiariausių yra:

  • Švediškas masažas. Tai yra labai švelni masažo forma, kurios metu galima lengvai atsipalaiduoti ir atsigauti.
  • Giliųjų audinių masažas. Giliųjų audinių masažo metu nusitaikoma į gilesnius raumenų ir jungiamųjų audinių sluoksnius. Labai dažnai ši masažo technika yra naudojama siekiant lengviau atsistatyti po traumų.
  • Sportinis masažas. Tai yra į švedišką masažą panaši masažo rūšis, tačiau paprastai sportiniu masažu naudojasi žmonės, kurie aktyviai sportuoja ir siekia apsisaugoti nuo galimų traumų arba lengviau po jų atsistatyti.
  • Trigerinių taškų masažas. Šios masažo technikos taikymo metu susitelkiama į kūno vietas, kuriose yra susidarę trigeriniai taškai, tokiu būdu juos atpalaiduojant ir atstatant tinkamą raumenų funkciją.

Masažo privalumai

Masažas šiomis dienomis labai dažnai yra įtraukiamas į tradicinio gydymo planą, kadangi masažo terapija yra pripažįstama veiksminga natūralia priemone, galinčia pagelbėti gerinant savijautą ir mažinant įvairių ligų bei sveikatos sutrikimų sukeliamus simptomus.

Sumažinamas stresas ir padidinamas atsipalaidavimas

Nerimas ir depresija yra labai dažnos problemos, su kuriomis šiomis dienomis susiduria labai didelė dalis šiuolaikinės visuomenės. Ir visa tai turi tiesioginės įtakos daugybei kitų sveikatos problemų – tiek fizinių, tiek ir psichologinių. Deja, bet dažnai žmonės, kurie susiduria su per daug dideliu stresu, nerimu, įtampa ir depresija, pasirenka vartoti vaistus. Tuo tarpu masažas gali būti veiksminga natūrali priemonė, padedanti lengviau kovoti su stresu ir padidinanti atsipalaidavimą, tokiu būdu sumažinant ir nerimo bei depresijos simptomus.

Sumažinamas raumenų skausmas, jų patinimas ir įtampa

Patyręs masažo specialistas geba nusitaikyti į konkrečius raumenis arba raumenų grupes ir veiksmingai išspręsti juntamo skausmo problemą. Be to, masažuojant skirtingus raumenų sluoksnius jie geba lengviau atsipalaiduoti ir juose sumažėja iki tol buvusi įtampa. Visa tai padeda kūnui atsigauti, kartu atstatant ir raumenų funkcijas bei padidinat judesių amplitudę.

Pagerinama kraujotaka

Masažo metu labai veiksmingai pagerina ir kraujotaka, tokiu būdu padedant sumažinti uždegiminius procesus, sumažinant išsekimą ir padidinant energijos lygį. Pagerėjusi kraujotaka taip pat reiškia, kad organai, kaulai, raumenys ir kiti audiniai gauna pakankamai deguonies ir maistingųjų medžiagų, būtinų jų tinkamam funkcionavimui.

Sumažinamas širdies ritmas ir kraujospūdis

Iki šiol buvo atliktas ne vienas tyrimas, kurio rezultatai parodė, kad masažo terapija gali būti veiksminga hipertenzija sergančių pacientų atveju. Tiesą sakant, kai kurie atlikti tyrimai parodė, kad reguliari masažo terapija kraujospūdį gali sumažinti netgi kelioms dienoms.

Pagerinama imuninės sistemos veikla

Kassavaitinis masažas gali sumažinti streso hormono kortizolio lygį ir padidinti baltųjų kraujo kūnelių skaičių, o tai reikšmingai prisideda prie stipresnės imuninės sistemos ir geresnės jos veiklos.

Pagerėja miego kokybė

Bene kiekvienas žmogus, kuris išbando masažo terapiją, jos metu kone panyra į ramų ir atpalaiduojantį miegą. Tačiau didelis atsipalaidavimas užplūsta ne tik masažo metu. Nustatyta, kad sumažėjęs stresas ir padidėjęs atsipalaidavimas taip pat padeda pagerinti ir žmonių miego kokybę.

Sumažinama migrena

Jei kada nors buvote susidūrę su migrena, puikiai žinote, kad galite norėti išbandyti bene bet kurias priemones, kurios padėtų atsikratyti nesibaigiančio galvos skausmo. Laimei, atlikti tyrimai parodė, kad masažo terapija gali padėti sumažinti migrenos atvejų dažnumą ir taip pat padėti sumažinti galvos skausmą, jei vis dėlto su juo tenka susidurti.

Atliktų tyrimų rezultatai taip pat rodo, kad masažas gali padėti ir šiais atvejais:

  • Nerimo;
  • Virškinimo sutrikimų;
  • Fibromialgijos;
  • Galvos skausmo;
  • Streso sukeltos nemigos;
  • Apatinės nugaros dalies skausmo;
  • Miofascialinio skausmo sindromo;
  • Nervų skausmo;
  • Minkštųjų audinių patempimų arba traumų;
  • Sportinių traumų;
  • Viršutinės nugaros dalies ir kaklo skausmų;
  • Ir kitais atvejais.

Nepaisant daugybės išvardintų masažo privalumų, nemaža dalis žmonių masažo terapiją renkasi vien dėl atsipalaidavimo, didesnio komforto ir malonumo.

Ko galima tikėtis masažo terapijos seanso metu?

Jei jums dar niekada nebuvo tekę naudotis masažu, tačiau jau kurį laiką vis dažniau pagalvojate, kad masažo terapija galėtų jums pagelbėti lengviau atsipalaiduojant, sumažinant stresą ir padedant išspręsti įvairias sveikatos problemas, turbūt svarstote, ko galite tikėtis masažo terapijos seanso metu? Laimei, jokio specifinio pasiruošimo jums tikrai neprireiks.

Prieš masažo terapijos seansą jūsų pasirinktas masažo specialistas pasiteiraus apie jūsų juntamus simptomus, medicininę istoriją ir jūsų lūkesčius. Masažo specialistas taip pat jums turėtų papasakoti apie konkrečias atitinkamoms problemoms spręsti skirtas masažo technikas ir atitinkamų masažo rūšių privalumus. Visa tai jums padės lengviau suprasti, kokių masažinių judesių jūs galite tikėtis ir kokio intensyvumo bus jūsų laukiantis masažas.

Labai svarbu, kad prieš prasidedant masažo seansui jūs masažo specialistą informuotumėte apie savo problemines kūno vietas ir juntamą skausmą. Lygiai taip pat masažo metu turėtumėte reguliariai informuoti masažuotoją apie tai, jei tam tikrose kūno vietose juntate skausmą. Nepamirškite, kad masažas skausmo kelti neturėtų. Taigi, apie visą tai labai svarbu pranešti masažo specialistui, kuris atsižvelgdamas į tai galėtų tiksliau parinkti masažinius judesius ir masažo technikas, padedančias pasiekti norimą rezultatą.

Paprastai masažo seansas trunka nuo 30 iki 90 min. Masažo seanso trukmė tiesiogiai priklauso nuo pasirinktos masažo rūšies ir norimo pasiekti rezultato. Nepaisant to, kokią masažo techniką jūs bepasirinktumėte, masažo metu ir po jums atlikto masažo turėtumėte jausti atsipalaidavimą ir ramybę. Taip pat nepamirškite, kad masažo metu turėtumėte giliai kvėpuoti ir jokiu būdu nesulaikyti kvėpavimo.

Dažnai masažo terapijos seanso metu yra pasitelkiama ir raminanti muzika bei eteriniai aliejai, kurie padeda sukurti dar jaukesnę ir malonesnę atmosferą, kurioje jums būtų lengviau atsipalaiduoti ir nusiraminti.

Ieškant masažo specialisto

Kaip jau supratote, šiandien masažo terapija yra labai populiari praktika ir labai dažnas vartotojų pasirinkimas – tiek sprendžiant įvairias sveikatos problemas, tiek ir siekiant atsipalaidavimo bei nusiraminimo. Visa tai reiškia, kad rinkoje yra ir daugybė masažo paslaugų teikėjų, iš kurių jūs galite rinktis. Dėl šios priežasties turėtumėte neskubėti ir labai atidžiai įvertinti masažo paslaugas siūlančių specialistų turimą patirtį, siūlomas masažo technikas, rekomendacijas ir kt.

Rinkdamiesi masažo specialistą niekuomet nepamirškite atsižvelgti į:

  • Masažo specialisto turimą patirtį ir tai patvirtinančius sertifikatus bei diplomus.
  • Siūlomas masažo rūšis.
  • Klientų rekomendacijas.
  • Taip pat verta susisiekti su masažo specialistu ir pasiteirauti, ką jis jums galėtų rekomenduoti jūsų konkrečiu atveju.

Visa tai jums turėtų padėti lengviau pasirinkti patyrusį ir savo darbą kuo puikiausiai išmanantį masažo specialistą.

Plačiau apie masažą: https://www.masazuotojas.lt/

Taip pat skaitykite

Skatinkite jaunimą taupyti: kokias klaidas jie daro dažniausiai?

Korona viruso aktyvumo metu žmonės pradėjo daugiau galvoti apie save, savo laisvalaikį, žmones, kurie mus ...