Šeštadienis , 2 kovo 2024
Pagrindinis / Gyvenimas / Mitybos ypatumai sergant anemija: 5 gydytojų patarimai

Mitybos ypatumai sergant anemija: 5 gydytojų patarimai

Anemija (mažakraujystė) – būklė, kuomet kraujyje yra per mažai raudonųjų kraujo kūnelių (eritrocitų) arba hemoglobino, kuris būtinas deguonies transportavimui iš plaučių į kūno audinius. Sergant anemija, mityba tampa svarbiu veiksniu, padedančiu susigrąžinti ir palaikyti normalų hemoglobino ir eritrocitų kiekį. Galbūt su tokia būkle teko susidurti ir jums? Štai penki gydytojų patarimai, kaip maitintis, sergant mažakraujyste.

1. Vartokite geležies turinčius maisto produktus

Geležis yra būtina raudonųjų kraujo kūnelių gamybai, todėl svarbu į savo mitybą įtraukti daugiau geležies turinčių produktų. Tai raudona mėsa, paukštiena, žuvis, pupelės, lęšiai, sojos produktai ir tamsiai žalios spalvos lapinės daržovės, pavyzdžiui, špinatai. Taip pat patartina retkarčiais vartoti kepenėles, ypač jautienos, ir moliuskus, kuriuose irgi gausu geležies.

2. Papildykite mitybą vitamino C turinčiais maisto produktais

Vitaminas C padeda pagerinti geležies įsisavinimą, ypač iš augalinių šaltinių. Todėl įtraukite į savo mitybą daugiau šviežių vaisių ir daržovių, tokių kaip citrusiniai vaisiai, paprikos, juodieji serbentai ir brokoliai. Be to, vitaminas C yra svarbus imuninės sistemos stiprinimui, taigi jis ne tik padeda kovoti su anemija, bet ir stiprina organizmo atsparumą infekcijoms.

3. Pasirūpinkite pakankamu vitamino B12 ir folio rūgšties kiekiu

Vitaminas B12 ir folio rūgštis (foliatas) taip pat svarbūs raudonųjų kraujo kūnelių gamybai. Vitaminas B12 dažniausiai randamas gyvūninės kilmės maisto produktuose, tokiuose kaip mėsa, pieno produktai ir kiaušiniai. Folio rūgšties gausu žaliose lapinėse daržovėse, riešutuose, pupelėse ir grūduose. Norint užtikrinti pakankamą šių vitaminų kiekį, rekomenduojama įtraukti į mitybą įvairių grūdų košes, viso grūdo dalių duoną ir įvairių rūšių sėklas.

4. Venkite kai kurių maisto produktų ir medžiagų

Kofeinas ir kalcis gali trukdyti geležies įsisavinimui, ypač jei yra vartojami kartu su geležies turinčiais produktais. Todėl rekomenduojama vengti gerti kavą arba arbatą prieš ir po valgio, kuriame yra geležies. Taip pat reikėtų riboti perdirbto maisto ir alkoholio vartojimą, kadangi jie irgi gali trukdyti mineralų įsisavinimui ir neigiamai veikti virškinimo sistemą.

5. Apsvarstykite galimybę vartoti maisto papildus

Jei sergate sunkia anemija arba jūsų mityba nepakankamai įvairi, gali tekti vartoti geležies papildus. Tačiau atminkite, kad prieš vartojant bet kokius papildus, svarbu pasitarti su gydytoju, kadangi per didelis geležies kiekis taip pat gali būti kenksmingas. Be geležies, gydytojas taip pat gali rekomenduoti vartoti ir kitus maisto papildus, tokius kaip vitaminas B12 ir folio rūgštis, ypač jeigu jūsų mityba yra ribota.

Subalansuota ir įvairi mityba yra geros sveikatos ir savijautos pagrindas. Sergant mažakraujyste, tinkama mityba yra vienas iš būdų palaikyti savo organizmą ir padėti jam atkurti normalų eritrocitų arba hemoglobino kiekį. Tačiau net jei ir subalansuotai maitinantis bei vartojant maisto papildus būklė negerėja, būtina kreiptis į gydytojus specialistus – hematologai gali paskirti papildomus tyrimus, kad išsiaiškintų tikrąsias anemijos priežastis.

Taip pat skaitykite

Ką Jums gali suteikti šiuolaikinė sportinė apranga moterims?

Sakoma, kad kuo stilingesnė, patogesnė bei maksimalų komfortą suteikianti sporto apranga bus, ji galės įkvėpti ...