Apie veiklos valdymo efektyvumą pradėta kalbėti ne taip jau senai, prieš beveik du dešimtmečius. Lietuvos įmonių praktikoje šie principai taikomi beveik visose pažanga besirūpinančiose įmonėse. Mažoms įmonėms tai yra tikras galvos skausmas nes reikia tam darbui užsakyti atskirą specialistą kuris rūpintųsi kaip įmonėje sukurti bendrus tikslus, kokius rodiklius ir kokiu intervalu vertinti bei sukurti visą sistemą kaip visi įmonės darbuotojai prisidėtų prie bendro tikslo. Tikslai ir veiklos rodiklių vertinimas yra tai nuo ko viskas prasideda.
Veiklos efektyvumo valdymas yra individualus kiekvienai įmonei bet visas sieja bendra siekis – veiklos efektyvumo didinimas. Pertvarkyti procesus įmonėje tai ne kelių savaičių ar mėnesių darbas. Sukūrus visą sistemą jos diegimas ir tobulinimas gali užtrukti net kelis metus. Visų pirma reikia surinkti informaciją ir išanalizuoti veiklos efektyvumo rodiklius. Pačioje pradžioje svarbiausiai išskaidyti įmonėje vykstančius procesus ir pagalvoti kaip jie galėtų būti supaprastėti, standartizuoti. Planavimas ir analizė yra pats pirma žingsnis be kurio neįmanoma sėkmingai įvykdyti kitų projekto etapų. Veiklos efektyvumo rodiklių prognozavimas, įtakojimas ir valdymas padeda suprasti kurioje vietoje įmonė gali augti, kokios priemonės reikalingos situacijai pagerinti. Nekompetentingi sprendimai priimami ne tik žemiausioje įmonės darbuotojų lygmenyje bet neretai suklystama priimant egzistencinius sprendimus ir ir taip padaromos strateginės klaidos.
Įmonės darbuotojų veiklos efektyvumas yra lygiai toks pat svarbus rodiklis kaip ir gamybos ar prekybos procesų. Aiškus funkcijų pasidalijimas tarp vykdančių ir kontroliuojančių darbuotojų gerai įgyvendinamas tik privačiame sektoriuje na o biudžetinėse įstaigose situacija daug sudėtingesnė. Įmonės žinančios kaip valdyti veiklą ir padidinti efektyvumą palaipsniui pasiekia gamybos, apyvartos augimo, darbuotojai tampa labiau motyvuoti ir dirba našiau. Turint tokius pasiekimus įmonės tampa konkurencingesnės ilguoju laikotarpiu, didesnis pelningumas gal ir pasiekiamas ne taip greitai bet tai neturėtų būti kiekvienos įmonės vienintelis siekis. Kokybė kaip visuma, ne tik pačio produkto bet ir kokybiškas valdymas bei santykis tarp darbuotojų ir vartotojų ir įmonės turėtų būti tai ko siekiama plėtojant pasirinktą įmonės našumo kelią. Daugiau išsamesnės informacijos šia tema rasite: https://www.iprocess.lt/verslo-procesu-valdymas/4593569753
You must be logged in to post a comment.